طراحی وب چیست؟ راهنمای نهایی وب سایت

Wiki Article


طراحی وب سایت چشمگیر می تواند به بهبود جنبه های مختلف شرکت ها از جمله افزایش دسترسی مشتری، فروش و درآمد کمک کند. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت جذاب و مؤثر ایجاد کنید، می‌توانید دریابید که کدام نوع طراحی برای شرکت یا کسب‌وکار شما بهترین است. در این مقاله، طراحی وب چیست و لیستی از طرح ها و طرح بندی های وب سایت محبوب را به شما ارائه می دهیم.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت چیست؟ تعریف، عناصر و کاربردها

طراحی وب چیست؟
طراحی وب، عمل طراحی و توسعه یک وب سایت برای اینترنت است. اگرچه ایجاد یک وب سایت به مهارت ها و منابع اضافی مانند برنامه نویسی و توسعه نرم افزار نیاز دارد، جنبه طراحی اغلب بر رابط کاربری و تجربه متمرکز است. تجربه کاربری ممکن است شامل ظاهر، عملکرد، طرح‌بندی و محتوای وب‌سایت باشد. طراحان وب برای یافتن مؤثرترین راه برای نمایش اطلاعات در یک وب سایت تلاش می کنند تا کاربران آن را جذاب و مفید بدانند. برای دستیابی به این هدف، طراحان وب اغلب از طرح ها و چیدمان های مختلف وب بسته به عملکرد و کاربرد مورد نظر سایت استفاده می کنند.

رزومه خود را در Indeed بارگذاری کنید
هنگامی که Indeed Resume را ایجاد می کنید، اجازه دهید کارفرمایان شما را پیدا کنند
بیشتر بخوانید: درباره طراح وب سایت بودن بیشتر بدانید

انواع طراحی سایت
در اینجا لیستی از طراحی های مختلف وب سایت و بهترین زمان استفاده از هر یک آمده است:

یک صفحه
طراحی های تک صفحه ای وب سایت هایی هستند که تمام اطلاعات خود را به یک صفحه وب منتقل می کنند. یک صفحه می تواند تا زمانی که طراح بخواهد طولانی باشد و به کاربران این امکان را می دهد که برای دیدن همه اطلاعات به پایین اسکرول کنند. هنگام توسعه یک طرح، بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از سفر خطی یا داستان سرایی برای ایجاد جریانی از اطلاعات که به بازدیدکنندگان منتقل می شود، استفاده می کنند.

این نوع طراحی می تواند بسیار انعطاف پذیر باشد زیرا کاربردهای منحصر به فرد زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، می توان از آن برای فروش محصولات استفاده کرد، داستان یک شرکت را با پیشرفت صفحه بیان کرد، یا می توان از آن برای هنرمندان استفاده کرد تا تاریخچه و نمونه کار خود را به اشتراک بگذارند.

مطالب مرتبط: قابلیت استفاده چیست؟

وب سایت استاتیک
وب سایت ایستا وب سایتی است که با کاربران تعامل کم یا بدون تعامل دارد و طراحی آن به طور کلی در همه پلتفرم ها سازگار است. اغلب، یک وب سایت با استفاده از کدهای اولیه مانند HTML یا CSS ایجاد می شود و تعدادی از صفحات وب وجود دارند که می توانند به ایجاد هزینه کم برای ایجاد یک سایت کمک کنند. وب سایت های استاتیک به دلیل مدل ساده و توانایی محدود در تعامل با بازدیدکنندگان، معمولاً به جای فروش کالا و خدمات، برای انتقال اطلاعات استفاده می شوند.

وب سایت پویا
وب سایت های پویا، بر خلاف وب سایت های ایستا، به کاربران اجازه می دهند با مطالب موجود در صفحه وب تعامل داشته باشند و طراحی وب سایت فعال تر و هیجان انگیزتری ایجاد کنند. کد برای توسعه این نوع صفحات وب اغلب به چیزی با کمی انعطاف پذیری بیشتر نیاز دارد، مانند جاوا اسکریپت، PHP یا ASP. با توجه به مدل و طراحی پیچیده تر، وب سایت های پویا ممکن است هزینه کمی بیشتر داشته باشند و گاهی اوقات بارگذاری آنها بیشتر از وب سایت های استاتیک طول می کشد. با این حال، آنها همچنین می توانند به طور موثر اطلاعات و مزایای یک محصول یا خدمات را از طریق یک نمایشگر جذاب منتقل کنند.

مطالب مرتبط: 16 نوع محتوای بازاریابی برای جذب مخاطب

طراحی تطبیقی
طراحی سایت ریسپانسیو بسته به اندازه مرورگر، چیدمان و نمایش اطلاعات خود را تغییر می دهد. چه وب سایت در یک دستگاه تلفن همراه یا یک مرورگر رایانه مشاهده شود، صفحه وب را می توان با پوشاندن متن و مقیاس بندی تصاویر دستکاری کرد تا صفحه نمایش هر اندازه ای را با مرتبط ترین اطلاعات پر کند. این نوع طراحی برای بسیاری از وب سایت ها و سازمان ها مفید است زیرا به کاربران امکان می دهد اطلاعات و محصولات را در دستگاه های مختلف به راحتی مشاهده کنند.

طراحی مایع
طراحی روان یک وب سایت شبیه به طراحی واکنش گرا عمل می کند، با این تفاوت که طرح بندی صفحه را بسته به اندازه صفحه دستکاری نمی کند. طراحی به خودی خود کل صفحه وب را به اندازه پنجره انتخاب شده کوچک یا کشیده می کند، که می تواند برای صفحات وب که نمی خواهند اطلاعات را بسته به اندازه مرورگر قربانی کنند، مفید باشد. با این حال، این همچنین می تواند باعث شود که طرح هنگام مشاهده روی صفحه نمایش های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ، متن بسیار کوچک یا تحریف شده داشته باشد.

طراحی ثابت
طراحی ثابت به طراحان اجازه می دهد تا وب سایتی ایجاد کنند که بدون توجه به اندازه پنجره یا صفحه نمایش تغییر نمی کند. این سایت از وضوح دقیق استفاده می کند و برای این اندازه گیری های دقیق، چه کاربر آن را روی دستگاه تلفن همراه یا مانیتور رایانه ببیند، باز است. وضوح دقیق می تواند ص



داشتن سايت


https://elementor.com/blog/web-design-pricing-guide/

Report this wiki page